Klachtenregeling – Apotheek Nieuwe Houthaven – Amsterdam

Welkom bij

Aan de cliënten van Apotheek Nieuwe Houthaven

APOTHEEK NIEUWE HOUTHAVEN WORDT SERVICEPUNT SPAARNDAMMER APOTHEEK

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij willen wij u informeren over een verandering met ingang van 1 oktober aanstaande.

Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd dat u uw medicijnen door ons laat verzorgen. Ook in de toekomst willen wij u graag van dienst blijven. Vanaf 1 oktober wordt uw apotheek overgenomen door de Spaarndammer Apotheek en wordt deze een servicepunt van de Spaarndammer Apotheek.

Wat betekent dit voor u?
In de praktijk zult u weinig merken van deze verandering. Wij blijven op werkdagen geopend van 9.00 tot 17.00 uur, met een lunchpauze van 13.00 tot 14.00 uur waarin wij gesloten zijn. Aan de balie kunt u tijdens openingsuren uw medicijnen ophalen zoals u gewend was. Echter, u kunt niet meer een recept inleveren en de medicijnen direct mee naar huis nemen. De medicijnen worden klaargemaakt en gecontroleerd in de Spaarndammer Apotheek en de volgende ochtend naar het servicepunt gebracht, waar u ze kunt afhalen. Als u uw medicijnen toch direct wilt meenemen, kunt u het recept zelf inleveren bij de Spaarndammer Apotheek of het daarnaar toe laten sturen en het daar dezelfde dag afhalen. Ook is er de mogelijkheid om de medicijnen, indien nodig dezelfde dag, thuis laten bezorgen. Daarnaast blijft de kluisjesautomaat 24/7 beschikbaar om af te halen. Voor zelfzorgmedicijnen en -adviezen en andere handverkoopproducten kunt u straks nog steeds terecht bij het servicepunt. Onze zeer ervaren en gekwalificeerde assistente Rwida Mohamed blijft uw vertrouwde gezicht aan de balie en zij zal u graag van dienst zijn. De verandering betekent dat wij helaas afscheid moeten nemen van de apotheker en de tweede assistente. Joep Giesen, de apotheker van de Spaarndammer Apotheek, zal vanaf 1 oktober ook uw apotheker zijn.
Uiteraard hebben wij deze verandering ook besproken met de huisartsen van het gezondheidscentrum en zijn zij op de hoogte van de aangepaste werkwijze. De prikpoli in de apotheek blijft geopend op de bekende dagen en tijden.
Heeft u nog vragen?

Wij hopen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Als u toch nog vragen heeft, kunt u deze stellen aan de balies van Apotheek Nieuwe Houthaven en de Spaarndammer Apotheek (Spaarndammerstraat 59, 1013 TA Amsterdam) of telefonisch: 020-8202021 (Apotheek Nieuwe Houthaven) of 020-6829454 (Spaarndammer Apotheek).

Tel: 020 – 820 20 21
Fax: 020 – 820 20 26
E-mail: info@apotheeknieuwehouthaven.nl

Maatregelen in verband met het Coronavirus

  • In de apotheek zijn er maatregelen genomen i.v.m. het Covid-19 virus. Maximaal 2 mensen tegelijk in de apotheek en houd minimaal 1,5 meter afstand van anderen!
  • Zorg dat uw arts/specialist het recept elektronisch aanlevert! Papieren recepten worden niet verwerkt.
  • Patiënten met klachten (hoesten, benauwdheid of koorts) dienen NIET naar de apotheek te komen, maar iemand anders te sturen of neem per mail / telefonisch contact op met de apotheek!
  • Indien u voor een medicijn moet betalen deze contactloos per pin betalen.

Klachtenregeling

Uw mening telt

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Natuurlijk staat u als patiënt daarbij centraal. Uw mening is dan ook erg belangrijk voor ons. Heeft u een suggestie om onze service- en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag van u.

U heeft een klacht, wat nu?

Vervelend dat u een klacht heeft. Wij vinden het belangrijk van u te horen als u niet tevreden bent. Bespreek de klacht dan met een van onze medewerkers of met de apotheker. Wij nemen een klacht altijd serieus en gaan direct aan de slag om uw klacht samen met u op te lossen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u hier lezen wat u vervolgens kunt doen.

Vragen of klachten over de rekening?

Uw zorgverzekeraar is het aanspreekpunt wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar hebt ontvangen. Dat geldt ook voor vragen of klachten over de kosten voor de farmaceutische zorg. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota of op uw polisblad.