Mijn medicijnen app – Apotheek Nieuwe Houthaven – Amsterdam

Welkom bij

Aan de cliënten van Apotheek Nieuwe Houthaven

APOTHEEK NIEUWE HOUTHAVEN WORDT SERVICEPUNT SPAARNDAMMER APOTHEEK

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij willen wij u informeren over een verandering met ingang van 1 oktober aanstaande.

Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd dat u uw medicijnen door ons laat verzorgen. Ook in de toekomst willen wij u graag van dienst blijven. Vanaf 1 oktober wordt uw apotheek overgenomen door de Spaarndammer Apotheek en wordt deze een servicepunt van de Spaarndammer Apotheek.

Wat betekent dit voor u?
In de praktijk zult u weinig merken van deze verandering. Wij blijven op werkdagen geopend van 9.00 tot 17.00 uur, met een lunchpauze van 13.00 tot 14.00 uur waarin wij gesloten zijn. Aan de balie kunt u tijdens openingsuren uw medicijnen ophalen zoals u gewend was. Echter, u kunt niet meer een recept inleveren en de medicijnen direct mee naar huis nemen. De medicijnen worden klaargemaakt en gecontroleerd in de Spaarndammer Apotheek en de volgende ochtend naar het servicepunt gebracht, waar u ze kunt afhalen. Als u uw medicijnen toch direct wilt meenemen, kunt u het recept zelf inleveren bij de Spaarndammer Apotheek of het daarnaar toe laten sturen en het daar dezelfde dag afhalen. Ook is er de mogelijkheid om de medicijnen, indien nodig dezelfde dag, thuis laten bezorgen. Daarnaast blijft de kluisjesautomaat 24/7 beschikbaar om af te halen. Voor zelfzorgmedicijnen en -adviezen en andere handverkoopproducten kunt u straks nog steeds terecht bij het servicepunt. Onze zeer ervaren en gekwalificeerde assistente Rwida Mohamed blijft uw vertrouwde gezicht aan de balie en zij zal u graag van dienst zijn. De verandering betekent dat wij helaas afscheid moeten nemen van de apotheker en de tweede assistente. Joep Giesen, de apotheker van de Spaarndammer Apotheek, zal vanaf 1 oktober ook uw apotheker zijn.
Uiteraard hebben wij deze verandering ook besproken met de huisartsen van het gezondheidscentrum en zijn zij op de hoogte van de aangepaste werkwijze. De prikpoli in de apotheek blijft geopend op de bekende dagen en tijden.
Heeft u nog vragen?

Wij hopen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Als u toch nog vragen heeft, kunt u deze stellen aan de balies van Apotheek Nieuwe Houthaven en de Spaarndammer Apotheek (Spaarndammerstraat 59, 1013 TA Amsterdam) of telefonisch: 020-8202021 (Apotheek Nieuwe Houthaven) of 020-6829454 (Spaarndammer Apotheek).

Tel: 020 – 820 20 21
Fax: 020 – 820 20 26
E-mail: info@apotheeknieuwehouthaven.nl

Maatregelen in verband met het Coronavirus

  • In de apotheek zijn er maatregelen genomen i.v.m. het Covid-19 virus. Maximaal 2 mensen tegelijk in de apotheek en houd minimaal 1,5 meter afstand van anderen!
  • Zorg dat uw arts/specialist het recept elektronisch aanlevert! Papieren recepten worden niet verwerkt.
  • Patiënten met klachten (hoesten, benauwdheid of koorts) dienen NIET naar de apotheek te komen, maar iemand anders te sturen of neem per mail / telefonisch contact op met de apotheek!
  • Indien u voor een medicijn moet betalen deze contactloos per pin betalen.

Mijn medicijnen app

Vanaf nu zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de Mijn Medicijnen app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de Mijn Medicijnen app in de App Store (iOS) of Google Play (Android). U krijgt hiermee veilig toegang tot uw medicatieoverzicht en u kunt eerder voorgeschreven medicijnen bestellen.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

U heeft toegang tot de volgende functies:

  • Medicatie overzicht inzien
  • Herhaalrecepten bestellen
  • Gegevens over de praktijk

Download nu de gratis app!

U kunt de app downloaden in de App Store of in Google Play.

Download in de iOS App StoreDownload in Android Google Play

Een Windows Phone-versie is niet beschikbaar.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

Met de Mijn Medicijnen app heeft u inzage in uw actuele medicatiegegevens zoals bekend bij uw apotheek. Vraag daarnaast herhaalrecepten direct uit uw medicatielijst aan.

U vindt de adresgegevens, contactgegevens en openingstijden van uw apotheek in de app. U vindt er ook een link naar de website van uw apotheek.

Vertel uw ervaring

De Mijn Medicijnen app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Heeft u feedback? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Veelgestelde vragen en meer informatie

U vindt hier veelgestelde vragen en meer informatie over de app.

App installatie

U kunt de app als volgt installeren

  • Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  • Open de app en zoek uw apotheek
  • Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie bericht.
  • Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik.

De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) of Google Play (Android).

Met de app kunt u via een beveiligde verbinding uw medicatiegegevens ophalen uit het systeem van de praktijk en communiceren met uw apotheek. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de apotheek en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder kunt u de app afschermen door een persoonlijke vijf-cijferige pincode. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Meer hierover kunt u nalezen in de gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring Mijn medicijnen van uw zorgverlener in de app en de gebruiksvoorwaarden Mijn medicijnen van Pharmeon.

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de apotheek. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het éénmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app. LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

De apotheek controleert uw gegevens na uw aanmelding en maakt de koppeling tussen het informatiesysteem van de apotheek en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot uw medicatieoverzicht.

Zonder een koppeling met het informatiesysteem van de apotheek kan de app uw gegevens niet inladen.

Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de apotheek. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig en een eigen app. U kunt bijvoorbeeld voor een kind of ouder zonder eigen smartphone de app installeren op een aparte tablet.

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een apotheek te kiezen. Kies de juiste apotheek en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Foutmelding

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

U kunt de app vinden in de store door te zoeken op ‘ Mijn Medicijnen app’. U kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden App Store (iOS) | Google Play (Android).